Putování za jídlem, Zajímavosti

Francie je blíž než si myslíme … Francouzské trhy na Kampě

IMG_3451[1]Od dnešního dne až do nedělních večerních hodin probíhá na Kampě v Praze akce Francouzský trh u příležitosti oslav výročí pádu Bastily francouzského národního svátku. Na malou chvíli jsem měla opět možnost zažít francouzskou atmosféru, kterou jsem si tak oblíbila po pobytu v Paříži.Jsem stálým návštěvníkem podobných akcí a ráda zde opětovně potkávám známé, snaživé prodejce naředěné pár novými. Co by Vám na Francouzských trzích nemělo ujít?

Já tradičně vždy jdu po ochutnávce Cideru .. ani dnes to nebylo výjimkou… Tentokrát pocházel z Bretaně a jedná se o horkého favorita mezi doposud ochutnanými Cidery. Na trhu jsou asi tři stánky nabízející tento lahodný mok… hned u vstupní brány je jeden, také velice vynikající, měla jsem již tu čest na jiné food akci. Uprostřed hned vedle šneků náš dnešní a nechyběla zde ani slečna s levandulí ve vlasech (o které jsem se již v minulých příspěvcích zmiňovala), její Cider stojí za to také ochutnat.

IMG_3450[1]

Každý by podle mého názoru měl vyzkoušet šneky, které jsem letos oželela (už jsem si je dopřála loni, u stejného stánkaře při Středomořských slavnostech a jsou vynikající), jediné letošní zklamání přišlo, když jsem zjistila, že je na stánku nabízejí ze zmraženého polotovaru (asi by to jinak v takovém horku nešlo uchovat čerstvé nebo například nezávadné). I tak kdo neochutnal, měl by zkusit.. určitě si pošmákne.

Narazíte zde i na vynikající nugát, o kterém jsem Vám již básnila v minulém příspěvku z letošního Festivalu Středomořských chutí a pochopitelně budete mít možnost ochutnat sýry různých chutí, vůní i barev..

Já jsem dnes šla po něčem co jsem letos na trzích ještě nezkoušela… aaaa vítězem se staly francouzské jahodové košíčky. Nebylo možné ani odolat tradiční makronce, na kterou jsem si vytvořila jedinečnou chuťovou vzpomínku z návštěvy Paříže a stále v Pražsko-francouzských pekárnách a různých food akcích hledám takovou, která by se jí vyrovnala.

 

IMG_3449[1]

 

Vyrazte za chutěmi Francie, do neděle času dost. A aby jste neřekli, že stále prezentuji zdravý životní styl a pak si takhle pochutnávám, tak za chvíli vyrážím do fitka trochu tu energetickou bilanci vyrovnat.

Hezký francouzský víkend

podpis

Normální

Každý komentář je vítán

