Dezerty, Recepty

Tofu banánový dortík

IMG_2966To bylo jednou, kdy mě ne a ne opustit chuť na něco sladkého a dobrého. Nahrával mi fakt, že v lednici leželo osamocené tofu a večer přijde moje sestřenice na večeři, což znamená, že se bez dezertu neobejdeme.

Recept jsem nikde nevyčetla, ale tak nějak jsme pospojovala různé nápady, které jsem se doslechla a dočetla vše možně. Tím vznikl můj tofu banánový dortík.

Suroviny:
Na korpus do středně velkě koláčkové formy (cca 23 cm průměr): 120 g ovesných vloček, 170 ml vařicí vody, 2 pol. lž. celozrnné mouky, 30 g medu.
Náplň: 3 zralé banány, 100 g tofu natural, 3 pol lž mléka, 1 vejce, šťáva z půlky citronu
Postup:
Vločky osladíme medem a zalijeme vroucí vodou. Necháme cca 5-10 min odležet dokud nenabobtnají.
Mezitím společně rozmixujeme suroviny na náplň. Náplň by měla být hustší, ale přece jen trochu litá – proto klidně mléka přidáme dle potřeby.
Nabobtnalé vločky zasypeme moukou a spojíme v lepivé těsto. Takto připravený základ navlhčenýma rukama začneme rovnoměrně vmačkávat do předem vymazané formy (vymazávala jsme jen trochou oleje). Na vločky navrstvíme náplň a dáme péct při 180 stupních na 20-25 min. Hotový dortík poznáme tak, že se náplň mírně zatáhne a vytvoří tzv. pudinkový škraloup a okraje zezlátnou.

IMG_2968

Náplň je možné obměňovat dle fantazie, ale banánová náplň si mě získala dostačujícím obsahem přirozenému cukru v banánech. Díky tomu se vyhneme dalšímu doslazování. Ráda dortík zdobím kopečkem bílého jogurtu a kolečkem sušeného banánu.

tofubanánová dortíkpodpis

Normální

4 thoughts on “Tofu banánový dortík

  1. Tofu jsem jedla kdysi v rámci mé bláznivé diety pěkně barbarsky s domácím kečupem :D Na sladký způsob by mě to nenapadlo, ale s těmi banány mě to dost láká. Až na něj zase natrefím, zkusím ho taky takhle hezky využít, pak ho snad sní i zbytek rodiny :D Koláč totiž vypadá velmi lákavě!

    • To jsem ráda, že recept zaujal. Vůbec se nedivím, že jsi si ochucovala tofu kečupem, protože mě to natural taky moc nejede. Raději ho takto používám do sladkých krému nebo k získání kremové konzistence omáček. Samotné tofu mi chutná jen to uzené nebo bylinkové, to můžu jedině doporučit.

  2. Tak z tofu jsem teda ještě nic sladkého nedělala, jsem spíše klasický typ – pařížský dort, cheesecake a větrníky ale musím říct, že tohle taky nevypadá špatně :)

Každý komentář je vítán

