Putování za jídlem, Zajímavosti

Apetit piknik

20130626-001238.jpgPři dnešním uplakaném počasí mi nedá se nevrátit ke slunnému sobotnímu dni. Na Karlínském náměstí probíhal Apetit piknik s úžasnou atmosférou díky nadšeným prodejcům, uvolněným piknikářům a hřejivému sluníčku. Ani já jsem na této akci nemohla chybět.

Bohužel jsem v případě Apetit pikniku nedodržela svou zásadu, vždy být na food akcích v předstihu (dělám to k získání většího množství informací a zatím malé účasti návštěvníků), učení na nadcházející státnice mi to ale nedovolilo. I přesto jsem si odnesla pár zajímavých poznatků.

Nevím jestli to byl záměr či ne, ale první část (přední část před kostelem) se linula ve sladkém nádechu. Kam jsme se rozhlédla, tam jeden krásnější a nazdobenější cup cake a cheese cake. Když jsem se rozhodla, který ochutnám, už u druhého stánku vidím ještě lákavější a půvabnější. Milé pekařky se vyzbrojily roztomilými zástěrkami, barvy dortíků se linuly v jemných barvách růžové, modré a levandulové a člověku jen zrak přecházel. Vlivem nepřeberného výběru jsem tuto část prošla s jedním velký: Jeee…. a tady…… hmmm… a dopadlo to tak, že mě sladká vůně linoucí se z každého stánku natolik zasytila, že jsem se přesunula do další části (vedle kostela).

Jak jsem říkala, opravdu nevím jestli to byl záměr, ale v druhé části byly sýry, ryby, paštiky a jiné slané pochoutky. Mile mě překvapilo, když jsem zahlédla docela povědomý stánek. Při zaostření jsem poznala pana kuchaře z Festivalu Středomořských chutí. Ano, byl to ten komunikativní majitel rybí restaurace, který do 40 let nejedl ryby. A i tady se tím chlubil :o). A představte si, že o kousek dál měla stánek i známá/neznámá slečna s levandulí ve vlasech, rovněž z Festivalu na Ovocném trhu. Je fajn narážet na ty samé lidi, kteří věří ve svůj produkt a rádi ho prezentují.

Když jsem „zrekognoskovala celý terén“, v jedné uličce (už opět v přední části) jsem narazila na Cider. A bylo jasno, sice na zub ještě nic nemám, ale Cider je třeba otestovat vždy a všude. Zájem o český Cider byl velký a prodejci ho vychvalovali tak lákavě, že už putovala celá láhev do pěkné recyklovatelné taštičky – přece na večer, na doma.

Myslím, že co se týče Cideru jsem schopna už ledacos posoudit a tento byl zase úplně jiný, než ty předešlé z minulých festivalů. Bylo znát, že absolutně není doslazovaný, evidentně ani nebyl z tak sladké odrůdy jablek. Jeho chuť byla skutečně přírodní, ale ne trpká.

Po celou dobu pikniku jsem stále potkávala jiné účastníky s tácky plnými nejrůznějších mořských specialit. To je ono.. to chci taky.. na to mám dnes chuť! Začala jsem tedy stopovat původ těchto „táckonosičů“ a hurá, skoro naproti pódia – Čerstvé rybí speciality. Výběr byl skutečně široký: langusty, malé krevetky, střední krevety až po ty největší, chobotnice, mořské ryby nejrůznějších tvarů a velikostí. Nejlákavěji vypadaly krevety (střední) na grilu, udělané na počkání. Čekání bylo sice dlouhé, ale vyplatilo se. Masíčko bylo bílé jako sníh a jen máslo podtrhovalo jeho vynikající chuť.

20130626-004657.jpg

Díky této pochoutce jsem se skvěle naladila na blížící se dovolenou, kde doufám budu ochutnávat jen samé podobné dobré mořské dobroty. Ale teď se ještě musím soustředit na čtvrteční státnice…

A ještě něco na závěr… při odchodu z Apetitu mě zaujalo se vtipem přeformulované rčení… :o)

20130626-004633.jpg

Krásný den přeji

podpis

Normální

Každý komentář je vítán

