Dezerty, Recepty

Kaše, kaše, kašičky..

Banánovo-ovesná kaše (9)Snídaně je má neoblíbenější část dne. Vždy večer ulehám s natěšeným pocitem na ranní probuzení a dobrou snídani, kterou si v poklidu vychutnám. Zní to absurdně? Možná, ale snídaně je pro mě jediná jistota, kterou si můžu dopřát, pak už se může za celý den seběhnout cokoli a já jsem na to díky poklidnému posnídání naladěná a připravená.

Letošní zima byla dlouhá, skutečně mrazivá a má tradiční snídaně v podobě jogurtu, různého druhu ovoce a ovesných vloček mě přestala uspokojovat. Najednou můj žaludek dychtil po ranním zahřátí. Svoje tělo vždy vyslyším (pokud tedy příliš často nevolá po dobrotách) a tak jsem mu začala po ránu dopřávat teplé kašičky.

Nejdříve jsem zcela pochopitelně začala starou známou ovesnou kaší a doteď na ni nedám dopustit. Ovesné vločky jsou doma vždy v dostatečném množství a její příprava v mikrovlnce je blesková. Ovesné vločky jsem zalévala vodou a když jsem chtěla jemnější chuť použila jsem mléko. Postupně jsem vymýšlela různé varianty a nejvíce jsem si oblíbila ovesno-banánovou kaši.

Ovesno-banánová kaše

Suroviny:

2 pol lž. ovesných vloček, 1/2 banánu, voda, kostička kvalitní čokolády (min 70% kakaa)

Postup:

Ovesné vločky zalijeme po jejich povrch vodou a dáme při středním výkonu na 3 minuty do mikrovlnky. Mezitím si vidličkou rozmačkáme banán na lepivé těstíčko. Vmícháme do hotové kaše a ozdobíme hoblinkami čokolády.

Banánovo-ovesná kaše (9)

Tuhle variantu mám opravdu ráda. Sympatická je mi tím, že díky banánu už  není vůbec nutné kaši sladit.

Vždycky se po ní jen zapráší a den může začít…..

Banánovo-ovesná kaše (3)

Uvědomuji si, že dostatek bílkovin ve snídani mě udrží mnohem déle sytou, než kaše výhradně složena ze sacharidů. Proto jsem se naučila do ovesné kaše vmíchávat jogurt nebo tvaroh, který kašičku osvěží.

Ovesná kaše s jogurtem

Suroviny:
30g (2 pol. lž) ovesných vloček, 110ml vody, 50g bílého jogurtu, čaj. lž. medu (nebo stévie), holandské kakao na posypání.
Postup:
Vločky zalijeme vodou a dáme na 3 minuty při středním výkonu do mikrovlnky. Poté vmícháme jogurt, osladíme a ozdobíme holandským kakaem.

Ovesná kaše s jogurtem (1)

Další nápad na kaši (nijak převratný) vznikl, když mi zbyla uvařená rýže z večeře v lednici. Není třeba zmiňovat charakteristický rys každé správné hospodyňky a proto jsem se ráno pustila do přípravy kaše rýžové. Zcela intuitivně spolu s mlékem putovala do mikrovlnky, ale ani po 5 minutá „mikrovlnění“ neměla tu správnou konzistenci. Nenechala jsem se odradit a přendala jsem rýži s mlékem na plotýnku… „vua a la“  kaše na světě.

Rýžová kaše se skořicí

Suroviny:

2 pol lž. uvařené rýže, 300 ml mléka, špetka skořice, rozinky

Postup:

Hotovou rýži zalijeme mlékem a vaříme na opravdu mírném plameni cca 10-12 min. Většinou si mezitím jdu po svých ranních přípravách a sem tam rýži promíchám. Pokud je potřeba a mléko se vyvaří dříve než mám kašovitou konzistenci, klidně přidám. Do hotové kaše vmícháme rozinky a ochutíme skořicí.

rýžová kaše (9)

Rýže s mlékem při vaření zesládne tak není třeba sladit, mlsouni  můžou zakápnout medem.

Určitě bude dobré do ní přidat jablka a klidně je spolu s rýží rozvařit…

rýžová kaše (3)

Poslední recept byla pro mě trochu sázka do loterie. Do poslední chvíle jsem netušila jestli to bude vůbec poživatelné.. Tofu jsem zvyklá používat převážně v hlavních chodech a výhradně na „slano“. Jednou ráno leželo v lednici naprosto nevyužité, bez vyhlídky ho použít do oběda. Vytáhla jsem mixer a zahájila pokus.

Tofu kaše

Suroviny:

2 pol. lž ovesných vloček, 1/4 tofu, 3 lžíce mléka (nebo rostliného nápoje – rýžový, sojový),  hroznové víno, med

Postup:

Tofu pokrájíme do mixéru na kostičky, přidáme ovesné vločky a mléko. Společně vše rozmixujeme. Podle konzistence můžeme ještě trochu mléka přidat a dáme na chvilinko do mikrovlnky prohřát – nemusí být, ale vločky pěkně nabobtnají a vznikne lepší konzistence. Nakonec ochutíme medem a přidáme pokrájené hroznové víno.

Tofu kaše (1)

Chystám se vyzkoušet s meruňkami a asi je rovnou rozmixuji spolu s tofu, dám vědět jaká byla…

Máte také nějakou svou oblíbenou?? Budu ráda když se o recept na ni se mnou podělíte v komentářích pod tímto příspěvkem..

ovesnobanánováovesnasjogurtemrýžovákašetofukaše

podpis

Normální

4 thoughts on “Kaše, kaše, kašičky..

  1. zuzana napsal:

    mnam dakujem za novu inspiraciu…tu bananovu si robim aj ja tak okrem cokolady a dam si tam este lyzicku medu a kokosoveho oleja:)

  2. Jana napsal:

    Já jsem taky „kašová“. Zkouším různé kombinace, takže díky za nové tipy, určitě vyzkouším tu banánovou :-). Jana

Každý komentář je vítán

