Dezerty, Recepty

Koláč z ricotty

koláč z ricotty (4)Když mě honí mlsná, snažím se většinou vymyslet něco zdravého, co uspokojí mé chuťové pohárky, ale zároveň odpovídá zdravého životnímu stylu. No nebudu sobě ani vám nic namlouvat, také jsou dny, kdy chci jen vyhovět svým chutím, ale z většiny je to tak, jak pravím v první větě :o). Největší problém mám s korpusy na různé koláče. Většinou obsahují velké množství tuku, také cukr a mouku nebo jiný zdroj sacharidů. Chtěla jsem se tomuto vyhnout zkusila jsem koláč bez korpusu.

Suroviny
50g rozinek, 20g cukr třtinovýl, citronová kůra z 1 ks citrónu, 500g ricotta, 3 vejce, 50g včelí med
Postup
Třtinový cukr a vejce vymícháme do pěny. Přidáme rozinky, citrónovou kůru, med a ricottu. Vše společně vyšleháme do hladkého těsta. Dáme do dortové formy a pečeme při 160 stupních 60-70min dokud nemá koláč zlatavou barvu na povrchu. Necháme schládnout a podáváme.

koláč z ricotty (4)

Koláč je vynikající. Díky medu a třtinovému cukru získá nádech karamelové chuti a ricotta se postará o jeho lehkost. Sice jsem nezkoušela, ale myslím, že stejného efektu bychom mohli docílit i v případě použití tvarohu (možná nebude mít koláč tak jemnou chuť, ale konzistence bude stejná).

koláč z ricotty (3)

Bílkoviny obsažené v ricottě se postarají o hladinu cukru v našem těle, kterou udrží vcelku v rovnováze, takže nehrozí, že po jeho konzumaci přijde vlčí hlad a my sníme celý pekáč. Jeden kousek k svačině mě vždy příjemně zasycení a zároveň cítím uspokojení, že jsem si dopřála něco dobrého, ale zdravého.koláč z ricotty

podpis

Normální

Každý komentář je vítán

