Předkrmy, Recepty

Domácí paštika

paštika (2)Paštiky, které jsou volně k dostání v obchodech jsem nikdy neměla ráda. V poslední době, ale přetrvává boom s domácí výrobou paštik dle francouzské (možná i italské) předlohy a pochopitelně jsem nemohla zůstat pozadu. Při studování různých receptů na mě ze surovin vyskakovaly potraviny jako slanina, sádlo a podobné věci, které rozhodně nesouvisí se zdravým životním stylem. To byl pro mě impuls stoupnout si ke kuchyňské lince a s dodržením pár postupů daných receptů jsem vytvořila vlastní, lehčí variantu paštiky.

Suroviny:
Kuřecí játra 300g, margarín 70g, česnek 2 stroužky, jarní cibulka, provensálské koření 2 lžičky, rozmarýn 1 lžička, mléko 6 pol. lž., sůl, pepř
Postup:
Játra očistíme a odblaníme. Na pánvi osmahneme cibulku, česnek, bylinky a koření. Necháme chvilku provonět. Přidáme játra a osmahneme do hněda. Směs dáme do kuchyňského robota a rozmixujeme. Přidáme máslo, mléko a znovu rozmixujeme. Měla by vám vzniknout hustější, lehce mazlavá konzistence, proto doporučuji máslo přidávat postupně. Pro jemnější konzistenci propasírujeme přes síto.  Rozdělíme do mističek a uhladíme. Pro ozdobu můžeme přidat snítky tymiánu nebo rozmarýnu. Dáme přes noc do lednice ztuhnout.
paštika (2)
Paštiku jsem si oblíbila s brusinkami, dobrá bude také se švestkovými povidly.
paštika (1)

Na svůj výtvor jsem byla skutečně pyšná, proto jsem se s ním pochlubila svému otci, který také věci má rád a rád konzumuje pokrmy z dobrých surovin. Můj tatík v poslední době zastává názor, že vše co si člověk může udělat, vypěstovat, chovat doma sám, tak ať to udělá. Proto můj recept na domácí paštiku skutečně ocenil. A vzhledem k tomu, že má rád také zdravá jídla bez zbytečných přísad, přídavků a nadměrného množství ruku. Vytvořil svou variantu paštiky a musím uznat, že mě trumfnul.

Suroviny:
400 g králičího masa, 2 vejce, sůl, mletý pepř, 100 ml bílého vína, 50 g nasekaných mandlí, švarcvaldská šunka nebo prosciutto na vyložení formy.
Postup:
Králičí semeleme na jemno, přidáme vejce, koření, bílé víno a madle. Dobře promícháme, a plníme do formy vyložené šunkou. Formu vložíme do nádoby s vodou a pečeme ve středně vyhřáté troubě 60 minut. Necháme zchladnout, poté dobře vychladíme v lednici.
Králičí paštika
Uznávám, že i ta tátova vypadá lépe a taky lépe chutnala, díky jemné struktuře masa, která v ní byla cítit.
podpis
Normální

2 thoughts on “Domácí paštika

Každý komentář je vítán

