Přílohy, Recepty

Gnocchi z riccoty

ricottové nočkyChuť ricotty miluji. Je mi sympatická svou variabilností. Vyjímá se ve sladkých receptech, ale skvěle poslouží i v těstovinách, krémech a polévkách. Co vím o ricottě, jedná se o jemný italský sýr tvarohového typu. Jak jsem již zmínila použití v kuchyni je neomezené, díky své jemné chuti se hodí jak na sladkou tak na slanou přípravu pokrmů. Má vysokou nutriční hodnotu vzhledem k vysokému obsahu bílkovin a nízkému obsahu tuku. Vyrábí se ze sladké syrovátky, je lehce stravitelná a díky těmto vlastnostem je vhodná pro všechny věkové kategorie, počínaje kojenci a konče starými lidmi. 

Italské gnocchi známe z italských restaurací. Zajímala jsem se dál odkud pochází, jaká je jejich tradice.. Dopátrala jsem se k informaci, že tradiční gnocchi se vyráběly právě z ricotty. Výzva byla jasná, stoupla jsem si ke kuchyňské lince a začala žmoulat gnocchi. Pochopitelně výsledek nebyl hned optimální, díky riccotě byly gnocchi hodně mazlavé. Nakonec jsem dopilovala požadovanou konzistenci.

Suroviny:

125g ricotty – půl kelímku,60g celozrnné jemné mouky + pomoučení pracovní desky, špetka soli, 1 vejce nebo Vajahit

Postup:

Suroviny spojíme v měkké těsto není třeba příliš propracovávat, aby těsto neztratilo svou lehkost. a cca 15 minut ho necháme odpočinout v lednici. Není třeba se děsit lepivé konzistence, gnocchi mají být vláčné. Po uplynutí doby vyjmeme z lednice. Ruce a pracovní desku si poprášíme moukou a tvarujeme z těsta dlouhý váleček z kterého pak nakrájíme špalíčky asi o velikosti palce. Vhazujeme do vroucí vody. Jakmile vyplavou na povrch jsou hotové – je to opravdu chvilička.

ricottové nočky

Na pravé gnocchi se dělají vidličkou proužky nebo se maličko prohnou, aby na nich držela omáčka. Podáváme s omáčkami dle fantazie. Já je mám ráda jen smíchané  s cottage sýrem, rajčetem a snítkami čerstvé bazalky.podpis

Normální

Každý komentář je vítán

